۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 999370

با توجه به افزایش دما و گرم شدن هوا در بسیاری از استان های کشور با اعلام استانداری ها برای امروز و فردا در برخی از استانها شاهد تغییر ساعت کاری و تعطیلی ادارات و دستگاه های اجرایی هستیم.

کدام استان ها پنجشنبه تعطیل هستند؟

به گزارش قدس آنلاین  با توجه به افزایش دما و گرم شدن هوا در بسیاری از استان‌های کشور، بر اساس تصمیم استانداری‌ها و به منظور مدیریت مصرف انرژی فردا پنج شنبه در برخی از این استان‌ها همه دستگاه‌های اداری و اجرایی تعطیل هستند.

لازم به ذکر است که برخی از استانداری‌ها به جای اعلام تعطیلی میزان ساعت کار را برای امروز چهارشنبه و فردا پنج شنبه کاهش داده‌اند.


در زیر اخبار این تعطیلی‌ها و تغییر ساعات کاری ادارت را می‌خوانید.


آذربایجان شرقی: کاهش ساعات کاری

در همین راستان استانداری آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه از تغییر ساعت کاری ادارت و دستگاه‌های اجرایی این استان خبر داد است.

در این اطلاعیه آمده است: به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی، ساعات آغاز به کار و خاتمه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی به استثنای واحدهای عملیاتی، آموزشی و خدمات‌رسان استان، در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری از ساعت ۶ صبح الی ۱۲ خواهد بود.


اصفهان: کاهش ساعت کاری در روز چهارشنبه / ‏‬ پنج شنبه تعطیل است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز با اشاره به تغییر ساعت کاری برای امروز چهارشنبه گفت: ادارات اصفهان امروز تا ساعت ۱۱ فعالیت کردند.

منصور شیشه فروش با بیان اینکه روز پنجشنبه ادارات اصفهان تعطیل اعلام است، افزود: البته مراکز امدادی، خدمات رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه روزی کماکان در این ایام ارائه خدمت خواهند داشت.

وی تأکید کرد: آزمون‌های سراسری در این بازه زمانی طبق برنامه‌ریزی هایسابق کماکان برگزار خواهد شد.


البرز: پنج شنبه تعطیل نیست

در این میان اما روابط عمومی استانداری البرز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده هیچ گونه تصمیمی از سوی استانداری البرز مبنی بر تعطیلی روز پنجشنبه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۳ اتخاذ نشده است.

بر این اساس فردا کارکنان تمامی ادارات، دستگاه‌ها و واحدهای دولتی و خصوصی طبق روال عادی در محل کار خود حضور خواهند یافت.


ایلام: کاهش ساعت کاری ادارات شهرستان‌های جنوبی استان ایلام

با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی، و با پیگیری‌های فرماندار شهرستان‌های مهران، دهلران، آبدانان، دره شهر ساعت کاری ادارات امروز چهارشنبه تا ساعت ۱۱ بود.

پنج شنبه نیز ادارات یک ساعت زودتر تعطیل خواهند شد.

ضمناً بانک‌ها در روز پنجشنبه هم با یک ساعت تعجیل و راس ساعت ۱۲ تعطیل خواهند شد.


چهارمحال و بختیاری: کاهش ساعت کاری و تعطیلی پنج شنبه

به دلیل افزایش دمای هوا و گرمای تابستان و برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی فعالیت کاری همه ادارات در چهارمحال و بختیاری امروز چهارشنبه ۲۰ تیرماه از ساعت ۶ تا ۱۱ صبح است.

همه دستگاه‌های اجرایی به جز دستگاه‌های خدماتی، انتظامی و امدادی روز پنج‌شنبه هفته جاری تعطیل است.


خراسان جنوبی: تعطیلی پنج شنبه‌ها تا نیمه شهریور ماه

در استان خراسان جنوبی نیز علیرضا عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران استان، دستگاه‌های اجرایی به جزو واحدهای خدمات رسان، امدادی و عملیاتی، پنجشنبه‌های هر هفته تا نیمه شهریورماه تعطیل می‌باشند.

به گفته وی؛ این مصوبه از پنجشنبه هفته جاری ۲۱ تیرماه اجرا می‌شود.


خوزستان: کاهش ساعت کاری در چهارشنبه و دور کاری در روز شنبه

در استان خوزستان نیز با توجه به گزارش هواشناسی و در راستای پایداری شبکه برق استان زمان اتمام فعالیت ادارات استان برای امروز چهارشنبه تا ساعت ۱۲ ظهر بود.

بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، اورژانسی، خدمات‌رسانی، عملیاتی، امدادی، آتش‌نشانی و نوبت کاری از این مصوبه مستثنی هستند و طبق روال عادی ارائه خدمات می‌دهند.

همچنین فعالیت همه ادارات، سازمان‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، مؤسسات عمومی و غیردولتی، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مراکز و مؤسسات آموزشی خوزستان در روز شنبه مورخ ۲۳ تیرماه به صورت دورکاری اعلام شد.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.